shabalabala!

shabalabala...hmm... kanske blir ett nytt populärt uttryck? haha, nejdå. Gud vad jag är tråkig... Tårtan idag blev faktist god trots allt! Haha. Kanske kommer en bild under helgen på den. Tänkte skriva ner hur jag gjorde och vad jag använde ifall någon av någon anledning skulle vilja testa. Haha!

Du behöver:

* två bananer
* vaniljkräm
* tårtbotten (två lager)
* en stor burk fruktcoctail
* en liten burk mandariner i sockerlag
* 5dl grädde
* valfritt strössel

Gör såhär:

På första lagret på tårtan lägger du fruktcoctail hela burken, men häll ut saften innan (kan vara bra att veta, haha!). Blanda sedan vaniljkrämen med två mosade bananer. Det ska bli det andra lagret. Lägg sedan på tårt-locket. Lägg på grädde över hela tårtan och på sidorna. Men ta inte allt. Det som blir över spritsar du i någon fin dekoration. Jag valde att spritsa grädden först i en rund ring runt tårtan på översidan. Sedan så gjorde jag streck på sidorna med mellan rum. På översidan i mitten spritsade jag en liten "boll" av grädde. Även där gjorde jag streck med mellan rum. I mellanrummen lade jag de inlagda mandarinerna. Sedan hällde jag trossel över hela tårtan. In med den i kylen, låt stå i några timmar. Sedan är den saftig och jätte god! (receptet inspirerat från min syster)

Som sagt, bild kommer nog någongång under helgen. Men nu ska jag nog sätta på en film och lägga mig i sängen och ha lite "lång-fredags-mys" för mig själv... suck!... Vill ju ha det med William? Jaja, livet är som det är. Kanske ska ta mig en tårtbit och ett glas påskmust när jag ska kolla på film också? Hmm... Ingen dum idé... Får se hur det blir. Ni får ha det så bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0